Skip to main content

I'm a big girl





Assalamualaikum. Hai! Pejam celik pejam celik, caakkk!.. sekejap je masa berlalu kan. Tanpa kita sedar, sekarang dah 21hb Februari dah pun. Argh rasa mcm baru semalam aku habis SPM ceh haha. Sepanjang tahun ni, banyak dugaan yg dah berjaya aku tempuh, alhamdulillah. Walaupun baru awal tahun, macam-macam perasaan dah dapat rasa, macam-macam dugaan, macam-macam jenis orang yg aku dah jumpa & kenal, pelbagai cara berdepan dgn masalah, bermacam jenis cara nk berurusan dgn makhluk yg namanya ""manusia""...seriously MACAM-MACAM. Pengalaman bekerja, berurusan dgn orang sekeliling, dgn kawan-kawan baru, dgn hal-hal kerja, dll. Baru setakat ni, aku rasa minda aku dah semakin terbuka. (maklumlah dulu macam terperuk je sebab hidup tak campur dgn orang haha.) Sekarang, ha amik rasakan! Nasib baik Tuhan jadikan aku ni jenis manusia yg tak kuat melatah, nampak mcm cool gila walaupun hakikatnya tgh berada dlm situasi yg haru-biru. Tuhan sajalah yg tahu mcm mana isi hati hamba Dia ni. And yesss pada 13hb Februari yg lepas genaplah saya menjadi seorang gadis yg berusia 18thn. Haha, rasa mcm kelakar. Tak sangka, dah tua rupanya aku. Kenapalah semakin kita dewasa, semakin byk masalah yg menimpa kan. Hmm takpalah..agaknya ni ujian kot sbb nak meningkat dewasa kan, biasalah. Nak jadikan diri ni kuat, yes! I know I can do it! Semakin kita meningkat dewasa, dalam tanpa kita sedar yg ibu bapa kita pn semakin meningkat umur mereka. Hmm ish sedih pulak rasanya ckp pasal ni.............................CUT!

Hehe so...urmmmmm tak lama lagi result keluar. Aku skrg ni hmmmm rasa nervous gila dah mcm hapeeee je!
Siap termimpi-mimpi engkoOo tau taakk! Argh I'm really gonna die....but before that, wish me luck guys! T^T



Popular posts from this blog

'17

I am letting you go

I forgive you. Not for you, but for me. I forgive you because hate is just another way of holding on, and you don't belong here anymore. So, I must forgive you. Not because you deserve forgiveness, but because I deserve peace and happiness :)


P/s: look, some people don't deserve forgiveness, so do you. But I had no other choice than to forgive you lol. I'm removing you out of my life! Bcs you don't belong here anymore. Hiks. So, tq bitch! I hope not to see you again after this! :p

Slowly, but surely..

Tak akan boleh dengan perasaan sendiri kau tipu Walau kau cuba sedaya mampu Untuk lupa dan buang kenangan lalu Kau akhirnya tewas dengan perasaan itu Bukan mudah untuk luka itu pulih Tapi ini jalan yang telah aku pilih Untuk buang segala rasa sedih Yang selama ini kasih aku, kau sisih Masih belum mampu untuk aku buang semua tentang kita Walau aku cuba untuk pergi jauh langkah sejuta Tapi kau kejar, ingatkan aku semua tentang kita Kata kau, hanya kita yang kenal hati sesama kita Tak mampu aku tafsir, apa kata kau itu cuma sekadar dusta? Kerana susah untuk aku percaya lagi pada segala kata Yang datangnya dari kau, seorang yang pernah aku cinta
Kini, aku cuba untuk pergi jauh. Tapi semakin aku cuba, semakin itu juga kau hadir. Cukup. Pergilah kau berserta kenangan lalu
Aku mampu melupakan, Perlahan-lahan, tapi pasti...aku akan ke hadapan.